S-a adoptat Ordonanța de urgență nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice
April 6, 2020Hristescu & Partners
Principalele măsuri dispuse:
Actele emise în format electronic de autoritățile și instituțiile publice vor fi semnate cu semnătura electronică calificată și vor fi asimilate înscrisurilor autentice.
În ceea ce privește actele interne emise în format electronic, autoritățile și instituțiile publice vor stabili tipul de semnătură electronică aplicabil acestora.
Începând cu 7 aprilie 2020, autoritățile și instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică. Acestea trebuie să stabilească tipul de semnătură electronică aplicabilă pentru utilizarea de către persoanele fizice sau juridice a unui serviciu disponibil online prestat de respectivele autorități.
Înscrisurile semnate cu semnătură electronică avansată, care sunt transmise prin utilizarea unor mecanisme de autentificare de nivel substanțial sau ridicat, sunt asimilate, în ceea ce privește condițiile și efectele lor, cu înscrisurile sub semnătură privată.
Înscrisurile emise de autoritățile sau instituțiile publice, ca urmare a primirii unor documente în format electronic, se comunică tot în format electronic, cu excepția situației în care se solicită altfel de către petent.