În data de 25 iunie 2020, a intrat în vigoare Ordinul nr. 1882/2020 privind aprobarea schemelor de ajutor de minimis pentru acțiunile din Programul de promovare a exportului, finanțat de la bugetul de stat. Aceasta se aplică până la data de 31 decembrie 2020, iar plățile din cadrul schemelor prevăzute se pot efectua până la data de 31 decembrie 2021.
Cererea de înscriere – declarația pe propria răspundere a operatorului economic nu exonerează furnizorul de ajutor de minimis de obligația de a verifica îndeplinirea de către operatorul economic a condițiilor de eligibilitate din schemele prevăzute.
Schemele de ajutor de minimis adoptate prin prezentul Ordin prevăd:
Scopul schemei este de a susține operatorii economici români în promovarea exporturilor de produse și servicii românești, prin acordarea de ajutoare de minimis pentru acoperirea costurilor de participare a exportatorilor români la târguri și expoziții internaționale.
Schema prevede o serie de condiții pentru beneficiari, dintre care amintim:
Pentru a putea beneficia de indemnizația oferită prin intermediul Schemei de minimis, suma totală a ajutoarelor de minimis primite de beneficiar, ca întreprindere unică, pe parcursul unei perioade de 2 ani fiscali, în anul fiscal în curs și suma care urmează a se acorda în baza schemei, fie din surse ale statului sau ale autorităților locale, fie din surse comunitare, nu poate depăși pragul de 200.000 euro, respectiv de 100.000 euro, dacă operatorul economic efectuează transport de mărfuri în contul terților sau contra cost.
Operatorii economici beneficiari de ajutor de minimis în cadrul prezentei scheme au obligația păstrării unei evidențe a informațiilor despre ajutoarele primite pentru o perioadă de minimum 10 ani de la data la care a fost acordată ultima alocare specifică, la fel ca și operatorii economici societăți organizatoare de târguri și expoziții internaționale în străinătate.
Copyright © 2024 thesigtreeteam. All Rights Reserved.